Діючі наукові проєкти
Характеристики і предиктори індивідуальної стійкості, стресу та благополуччя дорослих в Україні
Стислий опис проекту. Заплановане дослідження буде сприяти зміцненню здоров'я і благополуччя найбільш цінного компонента українського суспільства – його громадян.
Мета: впровадження в Україні характеристик і предикторів індивідуальної стійкості, стресу та благополуччя дорослих в Україні.
Завдання:
- апробація та отримання результатів, які могли б використовуватися організаціями (медичними, психіатричними, неурядовими) та посадовцями, що визначають політику в розробці систем надання психологічної та психіатричної допомоги;
- проведення заходів, що допомагають цивільним особам та особам, пов'язаним з військовими, дорослими з дітьми зменшити симптоми дистресу, впоратися зі стресом і підвищити суб'єктивне благополуччя.
Тривалість проекту:
І етап 2016 - 2020 рр. "Кроскультурне дослідження супервізійної програми в галузі психологічного консультування і травматерапії"
ІІ етап 2021 - 2022 рр. "Характеристики і предиктори індивідуальної стійкості, стресу та благополуччя дорослих в Україні"
Партнери і учасники проекту: факультет психології та консультування при Ріджент університеті (США); кафедра практичної психології Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка.
Очікувані результати: звіт про апробацію та наукова експертиза ефективності Характеристик і предикторів індивідуальної стійкості, стресу та благополуччя дорослих в Україні .
Цільова аудиторія: фахівці психологічної галузі, студенти старших курсів, які мають базову психологічну освіту.
Робоча мова: українська.
Керівник проекту: Ольга Запорожець, PhD, факультет психології та консультування при Ріджент університеті (США).
Координатор проєкту: Ольга Лозова, завідувач кафедри практичної психології Інституту людини, доктор психологічних наук, професор.
Виконавці проєкту: Тамара Грубі, кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології Інституту людини – відповідальна за лінгво-культурну адаптацію та акультурацію дослідницьких методик; Олена Литвиненко, кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології Інституту людини, докторант Університету зі спеціальності 053 Психологія – відповідальна за колаборацію з групою викладачів Ріджент університету; Тетяна Циганчук, кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології Інституту людини – відповідальна за математико-статистичну обробку даних; Оксана Краєва, кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології Інституту людини – відповідальна за підготовку наукового звіту; Тетяна Клібайс, кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології Інституту людини – відповідальна за підготовку публікацій; Олена Середа, старший викладач кафедри практичної психології Інституту людини – відповідальна за переклад і редагування супровідної документації; Наталія Старинська, кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології Інституту людини – відповідальна за інформаційний супровід проєкту.
Реалізовані наукові проєкти
Дослідження компонентів психологічного здоров’я студентської молоді в Україні
Мета проєкту. Дослідження спрямоване на виявлення компонентів психологічного здоров’я студентської молоді в Україні та створення моделі збереження психологічного здоров’я студентської молоді в Україні.
Завдання:
- виявити компоненти психологічного здоров’я студентської молоді в Україні;
- дослідити структуру психологічного здоров’я (ПЗ) студентської молоді в Україні;
- створити модель збереження психологічного здоров’я студентської молоді в Україні;
- розробити практичні рекомендації щодо збереження психологічного здоров’я студентської молоді в Україні.
Тривалість проєкту: 01.09.2019 р. – 25.08.2020 р.
Виконавці:
- Інна Власенко, координатор проєкту, старший викладач кафедри загальної, вікової та педагогічної психології Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат психологічних наук;
- Інна Канюка, менеджер проєкту, старший викладач кафедри загальної, вікової та педагогічної психології Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат психологічних наук,;
- Олена Рева, консультант проєкту, доцент кафедри загальної, вікової та педагогічної психології Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат психологічних наук;
- Вікторія Фурман, консультант проєкту, доцент кафедри загальної, вікової та педагогічної психології Інституту людини, Київський університеті імені Бориса Грінченка, кандидат психологічних наук.
Учасники дослідження: студенти п’яти університетів України (Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Київський університет імені Бориса Грінченка, Херсонський національний університет, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна), N=500 осіб, чоловічої та жіночої статі, різних спеціальностей – психологія, педагогіка, журналістика, філологія, що навчаються на освітніх рівнях «бакалавр» та «магістр», віком 17-24 роки, по 100 осіб з кожного університету.
Попередження конфліктів та злочинів на ґрунті ненависті серед учнівської молоді м. Києва та Донецької області
Проект «Попередження конфліктів та злочинів на ґрунті ненависті серед учнівської молоді м. Києва та Донецької області» здійснювався за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) у межах угоди про співпрацю ВГЦ «Волонтер» та Інституту людини.
Координатор проекту: Т.Л. Лях, Т.В. Журавель, М.А. Снітко.
Термін реалізації: 01 липня 2015 р. – 30 листопада 2016 р.
Умови та вимоги інклюзивної освіти
Проект «Умови та вимоги інклюзивної освіти» був впроваджений Київським університетом імені Бориса Грінченка у співпраці з Університетом освіти (Гайдельберг, Німеччина) у 2010 році.
Проект підтримувався DAAD (Німецькою програмою академічних обмінів) і був спрямований на розвиток професійних навичок викладачів та студентів у сфері інклюзивної освіти.
У межах проекту було організовано спільні конференції, підготовлено навчальні програм для українських учасників, відбувся обмін викладачами та студентами, написано спільні дослідницькі публікації.
Впродовж імплементації проекту були запрошені лектори з Гайдельбергу: Карл Хольц, Анна Слівка, Сильвія Селке та інші, які провели гостьові лекції в Університеті Грінченка. Наші студенти та професори також взяли участь у семінарах та стажуваннях, які відбулися в Університеті Освіти у Німеччині.
Координатор проекту: Н.З. Софій, завідувач науково-методичного центру інклюзивної освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка.
Термін реалізації: 2010 – 2016 рр.